piątek, 15 stycznia 2016

Jestem obok Ciebie...

Ciemno, Panie.
Panie, czy jesteś tu, w tej mojej nocy?

Twoje światło zgasło, jego odbicie na rzeczach i ludziach znikło.
I wszystko wydaje mi się szare, ciemne,
jak przyroda, gdy mgła zasłania słońce i kryje ziemię.
Wszystko mnie kosztuje, wszystko mi ciąży i sama jestem ciężka i ospała.
Gdy się budzę, poranek mnie przytłacza, bo za nim kryje się dzień.
Śpieszę się, żeby zniknąć, pragnę śmierci jako zapomnienia.
Chciałbym wyjechać,
Umknąć,
Uciec,
Wyrwać się byle gdzie!
Wyrwać się, komu?
Tobie, Panie, innym, sobie, czy ja wiem?
Ale wyjechać,
Uciec!

Chodzę jak pijana,
Popychana przyzwyczajeniami, bezwolnie.
Co dzień powtarzam te same ruchy, ale wiem, że są bezużyteczne.
Chodzę, ale wiem, że moje kroki nigdzie mnie nie zaprowadzą.
Mówię, ale moje słowa wydają mi się straszliwie puste,
bo wiem, że tylko uszy cielesne mogą je słyszeć,
a nie dusze żywe: za wysokie i za dalekie.
Nawet myśli uciekają; myślę z trudem.
Czasem słowa wyrywają się i nie chcą dalej służyć!
Bełkoczę, mieszam się czerwienię.
I jestem śmieszna.
Wstydzę się, bo inni mogą się spostrzec.
Panie, czy ja wariuję?
Albo może Ty tak chcesz?

To byłoby głupstwo, gdybym nie była sama.
Jestem sam.
Wyprowadziłeś mnie, Panie, daleko;
ufnie,
aleś Ty szedł obok mnie,
aż w szarej pustyni, w pełni nocy, nagle zniknąłeś.
Wołam, a Ty nie odpowiadasz.
Szukam i nie znajduję Cię.
Wszystko opuściłam i teraz jestem sama.
Twoja obecność jest moim cierpieniem.

Ciemno, Panie.
Panie, czy jesteś tu, w tych ciemnościach?
Gdzie jesteś, Panie?
Czy mnie jeszcze kochasz?
Może Cię zmęczyłam?
Panie, odpowiedz mi!
Odpowiedz!

Ciemno.

Czasami wszystko idzie na opak...  Życie niesie same niepowodzenia......tragedie, rozpacz...Prosisz Boga...A Bóg wydaje się drwić z Ciebie... Jednak tak nie jest... On ciągle jest obok... Czasami "okres ciemności" jest czasem próby... Próby miłości i wiary...

"Podobnie jak zapora wstrzymuje wody, by je podnieść i zwiększyć ich siłę, tak i Bóg, nie chcąc powierzchownej działalności, by oczyścić i wzmocnić wiarę,sprawia zewnętrznie, iż nic się nie udaje

[znalezione w otchłani internetu]

6 komentarzy:

  1. Właśnie ja jestem teraz w takiej "ciemności"- wszystko idzie mi na opak i nie tak jak powinno. Ale mam nadzieję że za niedługo się uspokoi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię tego typu postów, ale ten był wyjątkowo ciekawy.
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe. /http://marcelinakornelia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesujace http://heartydayroutine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz bardzo fajnego bloga, piszesz bardzo interesująco z chęcią bedę czekać na kolejne posty ! :))
    obserwuje juz Twojego bloga i zapraszam do mnie :)!
    nowy post
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń